Набрав чинності Порядок функціонування Державної системи онлайн-моніторингу
20 лютого 2024 року набрав чинності Порядок функціонування Державної системи онлайн-моніторингу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2024 року № 171 (далі – Порядок), який розроблено на виконання частини третьої статті 12 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі – Закон).
Порядком врегулювано питання впровадження Державної системи онлайн-моніторингу (ДСОМ) як дієвого засобу контролю за діяльністю організаторів азартних ігор, моніторингу роботи грального обладнання та забезпечення прав гравців, визначено механізм функціонування, експлуатації, технічного супроводу, переліку користувачів та обсягу прав доступу для різних користувачів, а також порядок взаємодії ДСОМ, організаторів азартних ігор та КРАІЛ.
З метою забезпечення високого ступеня контролю за діяльністю організаторів азартних ігор, Порядок передбачає, що організатори азартних ігор повинні забезпечити передачу в режимі реального часу до ДСОМ за допомогою інтерфейсу прикладного програмування, зокрема таких інформації, відомостей (даних) про:
- кожну операцію з прийняття ставки;
- кожну операцію з повернення ставки;
- кожну операцію з виплати виграшу (призу) в азартну гру;
- кожну операцію із здійснення виплати;
- кожну операцію з обміну коштів на ігрові замінники гривні або обмін ігрових замінників гривні на кошти.
Порядком передбачено, що такі відомості передаються із зазначенням, зокрема: унікального ідентифікатора відповідної операції; унікального ідентифікатора гравця в онлайн-системі; дати та часу ідентифікації (верифікації, встановлення даних) гравця в онлайн-системі та/або входу гравця в особистий кабінет в онлайн-системі; виду документа, на підставі якого здійснена ідентифікація (верифікація, встановлення даних) гравця; найменування та ідентифікаційного коду в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України надавача фінансових послуг, через якого здійснена відповідна операція, та номер відповідної платіжної інструкції; характеристик браузера на пристрої, з якого ініціюється гравцем операція (тип, вид, версія, мова інтерфейсу, операційна система тощо).
Разом з тим, інформація, яка міститиметься в ДСОМ, передаватиметься в неперсоналізованому вигляді, крім випадків, визначених Законом, та генеруватиметься як унікальне значення за визначеним Уповноваженим органом алгоритмом шляхом перетворення сукупності відомостей про прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або сукупності відомостей про прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дату народження, номер та серію (за наявності) паспорта громадянина України або паспорта фізичної особи - нерезидента (або інших документів, що посвідчують особу), реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) з урахуванням вимог Закону України «Про захист персональних даних».
Порядком також визначено перелік користувачів ДСОМ та обсяг прав доступу, а саме:
- уповноважені посадові особи КРАІЛ з правом необмеженого доступу до всієї інформації, що зберігається в ДСОМ, а також до неперсоналізованих даних гравців у ДСОМ через Інтернет у режимі онлайн, крім Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, інформація в якому є персоніфікованою;
- уповноважені посадові особи організаторів азартних ігор, з правом доступу для передачі до ДСОМ інформації, визначеної Законом, та доступу до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх;
- уповноважені посадові особи Мінфіну з правом доступу до інформації про кожну операцію з прийняття ставки, повернення ставки, виплату виграшу (призу), здійснену виплату, інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, форму розрахунків з гравцями та валовий дохід організатора азартних ігор з метою забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
- уповноважені посадові особи ДПС з правом доступу до інформації щодо кожного організатора азартних ігор про операції з прийняття ставки, повернення ставки, виплату виграшу (призу), здійснену виплату, інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, форму розрахунків з гравцями та валовий дохід організатора азартних ігор з метою реалізації функцій контролю за повнотою надходжень до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів та платежів відповідно до законодавства;
- уповноважені посадові особи Держфінмоніторингу з правом доступу до інформації про кожну операцію з прийняття ставки, повернення ставки, виплату виграшу (призу), здійснену виплату, інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, форму розрахунків з гравцями та валовий дохід організатора азартних ігор з метою реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення відповідно до вимог законодавства.
Впровадження ДСОМ дозволить КРАІЛ у режимі реального часу здійснювати контроль за діяльністю організаторів азартних ігор, моніторинг роботи грального обладнання та забезпечить захист прав гравців.