КРАІЛ про доступ гравців до інформації, що міститься в клієнтському рахунку
Останнім часом стає все більш актуальне питання доступу гравців до інформації, що міститься в клієнтському рахунку (особистому кабінеті), після внесення їхніх відомостей до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх (далі – Реєстр). Тобто, деякі організатори азартних ігор, після внесення відомостей про особу до Реєстру, блокують доступ гравців до інформації, що міститься у власному клієнтському рахунку (про суми внесених депозитів, рух коштів, виграшів / програшів, повідомлень тощо).
Слід зауважити, що такий підхід може призвести до порушення конституційного права громадянина на доступ до інформації. Крім того, Законом України «Про інформацію» встановлено, що кожен має право на вільне одержання, використання, поширення, зберігання та захист інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Звертаємо увагу, що Закон України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі – Закон) не містить вимог про блокування організаторами азартних ігор доступу до інформації, що міститься у клієнтських рахунках гравців, після внесення їх відомостей до Реєстру. Законом заборонено приймати ставки в азартній грі в осіб, які не можуть бути гравцями відповідно до цього Закону (частина перша ст. 16 Закону).
Тому, факт внесення відомостей про особу до Реєстру, передбачає – тимчасове обмеження її доступу до гральних закладів та/або участі в азартних іграх на визначений строк, а не обмеження їй доступу до інформації, що міститься у клієнтському рахунку (особистому кабінеті).
Відмова організатора азартних ігор у доступі до інформації може бути оскаржена до Уповноваженого з прав людини або до суду.