Стандартна версія
Комісіяз регулювання азартних ігор та лотерей
ГоловнаІнформаційні повідомлення19.11.2021, 13:11

Інформація щодо організації роботи зі зверненнями громадян у КРАІЛ за 10 місяців 2021 року

Інформація щодо організації роботи зі зверненнями громадян у Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей за 10 місяців 2021 року

Коротка характеристика щодо організації роботи зі зверненнями громадян та відповідні статистичні дані за звітний період

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 4 Закону України від 14 липня 2020 року № 768-IX «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» захист прав, законних інтересів, життя та здоров’я громадян є одним із принципів державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор.

Так, дотримуючись статей 19 і 40 Конституції України, з метою належного забезпечення реалізації вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон про звернення) КРАІЛ здійснює розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг.

Крім того, в КРАІЛ утворено безкоштовну телефонну «гарячу лінію» для отримання повідомлень про порушення у сфері азартних ігор, надання довідкової допомоги громадянам, а також прийняття звернень громадян, які звертаються в телефонному режимі з питань, що стосуються діяльності КРАІЛ.

За результатами роботи «гарячої лінії» КРАІЛ протягом десяти місяців поточного року прийнято та опрацьовано 3 275 звернень. Зокрема, протягом жовтня 2021 року прийнято 211 телефонних дзвінків (звернення громадян, юридичні особи), з них 67 з питань застосування норм законодавства у сфері державного регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор та лотерей.

Також за звітний період до КРАІЛ надійшло: 247 звернень громадян відповідно до Закону про звернення, в тому числі 135 електронних звернень та 44 заяви про обмеження/самообмеження; а також 130 листів від суб’єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства та запитів на інформацію, які були опрацьовані за участю Управління захисту прав громадян (рис. 1).

photo_2021-11-19_13-33-18.jpg

Рис. 1

Щодо змісту основних питань, які порушують громадяни

Основні питання, що порушувались громадянами у зверненнях, стосувалися державного регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, зокрема про:

  • застосування законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор, у тому числі документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження діяльності з організації і проведення азартних ігор, та вимог, обов’язкових для виконання під час провадження відповідної діяльності;
  • нелегальну організацію та проведення азартних ігор і гральних закладів, у тому числі в мережі Інтернет;
  • порушення організаторами азартних ігор у сфері організації і проведення азартних ігор вимог законодавства;
  • протидію КРАІЛ розвитку та функціонуванню заборонених азартних ігор і гральних закладів на території України;      
  • боротьби з ігровою залежністю (лудоманією) та ведення Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх;
  • діяльність та склад Консультаційно-експертної ради КРАІЛ тощо.

Кількісні дані про звернення за їх видами

Серед звернень громадян, які надійшли до КРАІЛ, 229 (92,71 % від загальної кількості) складають заяви (клопотання), 18 (7,29 %) – скарги, пропозиції (зауваження) – відсутні. Індивідуальні звернення складають 246 (99,59 %) від загальної кількості), колективні – 1 (00,41 %) (рис. 2).

photo_2021-11-19_13-33-17.jpg

Рис. 2

Аналіз звернень за місцем знаходження заявників

Найбільше звернень надійшло з Київської, Дніпропетровської, Вінницької, Івано-Франківської, Херсонської, Запорізької та Харківської областей.

Найменше звернень надійшло з Волинської, Львівської, Закарпатської, Кіровоградської та Миколаївської областей.

Аналіз соціально-професійного стану заявників та основних питань, що ними порушуються

Найбільше звернень надходить від підприємців, робітників, безробітних, державних службовців та інших за соціальним станом авторів звернень. Основні питання, порушені у зверненнях цих категорій громадян, стосуються нелегальної організації та проведення азартних ігор і гральних закладів, у тому числі в мережі Інтернет; порушення організаторами азартних ігор у сфері організації і проведення азартних ігор вимог законодавства; протидії КРАІЛ розвитку та функціонуванню заборонених азартних ігор і гральних закладів на території України тощо.

Щодо особистого прийому громадян керівниками та іншими посадовими особами органів виконавчої влади

З метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, у КРАІЛ тимчасово призупинено проведення особистого прийому громадян, передбаченого Законом України «Про звернення громадян».

Щодо додаткових заходів, спрямованих на удосконалення роботи із зверненнями громадян

КРАІЛ постійно здійснює заходи щодо налагодження діалогу з громадськістю, організації взаємодії з професійними об’єднаннями учасників сфери азартних ігор та лотерей для забезпечення оперативного, повного та об’єктивного інформування громадськості про діяльність КРАІЛ.

Реалізація громадянами права на звернення забезпечується, зокрема, своєчасністю підготовки відповідей. Крім того, щоденно працівниками КРАІЛ надаються відповідні консультації громадянам на звернення у телефонному режимі.

Додатково здійснюється постійне розміщення на офіційному вебсайті і в соціальних мережах КРАІЛ (Фейсбук, Телеграм) найактуальніших даних про  організацію та проведення азартних ігор в Україні, що дає можливість громадянам в цілодобовому вільному доступі безперешкодно отримувати і ознайомлюватися з відповідною інформацією.

У тих випадках, коли порушені у письмових зверненнях питання виходили за межі повноважень КРАІЛ, а також з метою об’єктивного та своєчасного їх розгляду згідно з вимогами законодавства України, звернення скеровувались за належністю до Національної поліції України, Міністерства внутрішніх справ України, Національного банку України, Державного агентства розвитку туризму України, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та інших органів державної влади.

Щодо висвітлення та оприлюднення інформації про роботу із зверненнями громадян

На офіційному вебсайті КРАІЛ створені відповідні розділи, присвячені роботі зі зверненнями громадян, де, зокрема, розміщуються: інформаційні  матеріали з найбільш актуальних питань, які громадяни порушують у своїх зверненнях, норми законодавства у сфері звернень громадян, інформація щодо безоплатної первинної правової допомоги, режим приймання кореспонденції, графіки особистих прийомів громадян.

Крім того, з метою всебічного інформування громадськості та належного реагування на випадки порушення у сфері азартних ігор на головній сторінці офіційного вебсайту КРАІЛ розміщено форму повідомлення про порушення у сфері азартних ігор та номер телефону безкоштовної «гарячої лінії» (0800-50-13-77).

Усі звернення громадян зареєстровані, розглянуті згідно з чинним законодавством. З усіх питань, порушених у зверненнях, громадянам надано відповіді в установленому порядку.

Помилка...
Некоректний ввод...
Невірний захісний код...